جایزه ی معتبر مهاتما گاندی
عبدالقدیر میرزایی عبدالقدیر میرزایی

انجنیر احسان الله بیات رییس بنیاد بیات، جایزه ی معتبر مهاتما گاندی را از سوی همایش تجاری آسیای جنوبی  و امریکا دریافت کرد. احسان الله بیات نخستین افغانی است که این جایزه را به دست اورده است .

در این همایش که در شهر لاس آنجلس ایالت کالیفرنیا راه اندازی شده بود نماینده گان هشت  کشور شرکت کرده بودند.

   همایش تجارتی کشورهای جنوب  آسیا و امریکا   از سال 2005 به اینسو همه ساله به منظور تشویق و ترغیب سرمایه گذاری و تحکیم روابط تجاری میان کشورهای  آسیای جنوبی و امریکا، راه اندازی می گردد.

در ششمین همایش تجاری آسیای جنوبی و  امریکا در لاس انجلس، انجنیر احسان الله بیات رییس بنیاد بیات مفتخر به دریافت جایزه ی مهاتما گاندی گردید.

هدف از اهدای این جایزه، قدردانی از خدمات چندین ساله ی احسان الله بیات رییس بنیاد بیات در افغانستان خوانده شده است.

بنیاد بیات در 9 سال گذشته خدمات ارزنده ی را در بخش های ایجاد شفاخانه ها برای طفل و مادر درافغانستان انجام داده است که تا حال دراین شفاخانه ها برای بیش 300 هزار زن و کودک خدمات صحی عرضه گردیده است این شفاخانه ها درنقاط مختلف کشورایجاد شده اند مانند  شفاخانه های حمایه ی طفل و مادر 150 بستری در مزارشریف ، شفاخانه 50 بستر در ولایت فاریاب ، شفاخانه 20 بستر در نیلی مرکز ولایت دایکندی، شفاخانه 20 بستر در توره و بوره ولایت ننگرهار، شفاخانه 20 بستر در ولایت پکتیا، دو شفاخانه ی 20 بستر در ولسوالی های بهسود ولایت وردگ، شفاخانه ی 50 بستر ولایت هلمند می باشد هم چنان دردیگربخش ها  مانند اعمار مکاتب نسوان، مساجد جامع، دارالمساکین، حفر چاه های عمیق، کمک های اضطراری به سیل زده گان و متضررین ناشی از برف کوچ ها و سایر حوادث نیز بنیاد بیات همواره دست به کار بوده است .

در همایش تجاری آسیای جنوبی  و امریکا که در شهر لاس انجلس امریکا برگزار شده بود، نماینده گان هشت کشور آسیای جنوبی شرکت کرده بودند.

انجیر احسان الله بیات، ضمن قدردانی از دریافت جایزه ی مهاتما گاندی، افتخار این جایزه را به تمام مردم افغانستان وابسته دانست.

{ مهاتما گاندی یک بار گفته بود که ما نیاز نداریم همراه با گفتار یا نوشتار خود بیاموزانیم, ما می توانیم باز طرز زندگی خود به مردم بیاموزانیم و زندگی ما می تواند کتاب باز برای مردم باشد تا مطالعه کنند.

جایزه بشری مهاتما گاندی از ارزش های بلند یک جامعه مترقی نمایندگی می کند و برای من جای افتخار است که در میان شما بزرگواران و گیرندگان این جایزه استم.

من از خانم محترم , فرزندان و تمام اعضای خانواده خود خاطر حمایت همیشگی شان از من تشکر می کنم .

هم چنان می خواهم از اقای ( که ون  کاک  ) سازمان دوستی جوامع امریکا – جنوب اسیا و هم چنان از اقای حسن زفاری از شورای تجاری افغان – کلفرونیا بخاطر گردهمایی امشب تشکری کنم .

یکبار دیگر من با اخذ این جایزه افتخار می کنم و ارزو دارم از ارزش های که این جایزه نمایندگی می کند در جریان کار خود برای مردم افغانستان استفاده کنم.{

همایش تجاری آسیای جنوبی  و امریکا از سال 2005 به اینسو با اشتراک پیشتازان تجارت و سرمایه گذاری، برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و تحکیم روابط تجاری آسیای جنوبی  و امریکا راه اندازی می گردد.

مهاتما گاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها بود که ملت هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد. او در طول زندگی اش استفاده از هر نوع ترور و خشونت برای رسیدن به مقاصد را رد می‌ کرد.  

در این محفل برعلاوه ی جایزه مهاتما گاندی ، تحسین نامه ی کانگرس ایالات متحده ی امریکا و تقدیرنامه ی خاص شهر لاس انجلس ایالت کالیفرنیا  به انجنیراحسان الله  به خاطر قدردانی از خدمات چندین ساله ی موصوف به حیث رییس بنیاد بیات تفویض شد.

 


September 28th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها